02-5661441

מאמרים | סיור בטחנת הקמח ההיסטורית

טחנת הרוח המפורסמת במשכנות שאננים היא אחד ממוקדי התיירות המרתקים בירושלים, אך לאחר שעברה מתיחת פנים ולאחר שהחליטה הקרן לירושלים בשיתוף עיריית ירושלים להפוך את המתחם למרכז מבקרים – הסיור בטחנת הקמח ההיסטורית הפך לפופולרי אף יותר. הצטרפו למסע מהנה במיוחד בטחנת הקמח!

למי שעוד לא ביקר במתחם...                                                                             
אם עוד לא יצא לכם לבקר במתחם טחנת הרוח, הנה סקירה קצרה: הטחנה נבנתה בשנת 1858 על ידי השר משה מונטיפיורי, נציג היהודים, שפעל רבות למען יהודי ירושלים וארץ ישראל. עד היום הטחנה ניצבת בגאון בשכונת משכנות שאננים, ולצידה הכרכרה המפורסמת של השר. זוהי אחת מהנקודות היפות והרומנטיות בעיר, המספרות את סיפורה של ירושלים ונותנות לנו הצצה להיסטוריה המיוחדת.

ומה קורה בו היום?
במשך עשרות שנים, מתחם טחנת הרוח עמד ללא פעילות. הוא היה, כמובן, מוקד משיכה היסטורי, אך לא התרחשה בו פעילות תיירותית. כיום, בזכות המהפך, זהו מקום בו כל אדם, בכל גיל ועם כל תחום עניין – יכול למצוא את שאהבה נפשו.

מה עושים בטחנת הרוח?

  1. פארק בריחה "סודות מונטיפיורי" – חדרי הבריחה הפכו מזמן לפעילות אטרקטיבית מאין כמוה, המעסיקה משפחות, חברים ואנשים מכל הגילאים. במתחם טחנת הרוח תוכלו להתנסות בהרבה יותר מחדר בריחה – פארק בריחה! הפארק מוקדש כולו למציאת האוצר הגדול ביותר של משה מונטיפיורי. רוצים להפוך ליורשיו המאושרים? בואו לחפש רמזים ולפתור את החידות/
  2. סדנת יין – השילוב בין ההיסטוריה המיוחדת של ירושלים, הביקור בטחנת הרוח לבין כוס יין טובה יוצרת את הבילוי המושלם. במרכז המבקרים של יקב ירושלים תוכלו להשתתף בסדנת יינות ייחודית בה תטעמו זני יינות משובחים, תלמדו מדוע היין מכונה "משקה האלים" ותבינו באיזה אופן משתתפים החושים השונים שלנו בעת טעימת היין – כל זה, כשטחנת רוח היא הנוף הישיר שלכם. מושלם. 
  3. בית קפה מושלם – מה יותר טוב מללגום בצוותא קפה ולחלוק מאפה? כמובן – לעשות זאת כשנוף מדהים נשקף למולכם! בבית הקפה החדש "הטחנה" תוכלו ליהנות מתפריט נהדר, טרי ומוקפד, במיקום מושלם במרפסת הדק, כשמולכם נשקף נופה של העיר העתיקה.
מתאים לכוווולם
הביקור במתחם טחנת הרוח מתאים לכולם – צעירים, מבוגרים, מי שחובב פעילות אקסטרים וגם מי שפשוט נהנה מביקור בירושלים. את הסיור במתחם תוכלו לעשות במסגרת יום גיבוש בחברה, יום כיף משפחתי או אפילו בלי שום סיבה לחגיגה – פשוט להגיע, להירשם וליהנות!
 
 

בואו ליום כיף בטחנת הרוח
בחרו את אחת מהאופציות ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.
מאשר/ת דוא"ל
תודה על פנייתכם
שלום לך,
ההודעה התקבלה במערכת.
נחזור אליכם בקרוב בשעות הפעילות של המשרד.
בברכה
צוות מתחם טחנת הרוח
השותפים שלנו
משרד העליה והקליטה
הרשות לפיתוח ירושלים
תודה שפניתם למתחם טחנת הרוח!
שעות המענה הטלפוני בימים א'-ה', בין השעות 9:00-16:00
**אין מענה לפניות חדשות בסופי שבוע וחגים**
אתם מוזמנים להשאיר הודעה במענה האנושי 02-5661441 או במייל [email protected], ונשמח לחזור אליכם במהלך שעות הפעילות
​תודה!