02-5661441

מאמרים | למה חשוב לעשות ימי גיבוש לעובדים?

למה חשוב לעשות ימי גיבוש לעובדים?

אנחנו מבלים במקום העבודה שלנו לא מעט שעות – יתרה מכך, עבור רבים מאיתנו, מקום העבודה הפך למקום בו אנו מבלים חלק ניכר מחיינו. עצוב ככל שזה ישמע, יש לעובדה הזו גם צדדים טובים. אנחנו פוגשים אנשים חדשים, מתחזקים חברויות עם קולגות, מתקדמים בעבודה שלנו ועוד. עם זאת, ככל שהחברויות הללו משמעותיות – עבור רובנו הן חושפות רק חלקים מסוימים באישיות שלנו. ככלות הכל, אנחנו עסוקים במירוץ בלתי נפסק, חייבים להיות חרוצים, להספיק וכמובן – לעבוד, מה שלא משאיר המון מקום ליצירת חברויות משמעותיות והפיכת הזמן בו אנו גם כך נמצאים בעבודה – לזמן עם ערך מוסף, מלבד העבודה עצמה. כאן בדיוק נכנסים לתמונה ימי גיבוש לעובדים. אז מה המושג הזה מגלם בתוכו ומדוע חשוב לערוך ימי גיבוש במסגרת העבודה? הנה אינפורמציה שתסייע לכם להבין זאת.


מהם ימי גיבוש?
ימי גיבוש, כשמם כן הם, נועדו ליצור קרבה בין העובדים. בתרבות האירגונית המודרנית, הפכו ימי גיבוש לחלק מה-DNA של החברה ולאירוע חשוב ובסיסי המתרחש, לרוב, אחת לרבעון. במהלך יום הגיבוש, נבחרות אטרקציות מעניינות, נוסעים למקומות חדשים ויוצרים אינטרקציה מחודשת עם חברי המשרד – כמו גם מקבלים הזדמנות נהדרת לנקות מעט את הראש וליהנות באווירה משוחררת יותר.

למה זה חשוב?
1. היכרות עמוקה יותר בין העובדים
כפי שאמרנו, הערך המוסף שאנו רוצים להשיג – וכמעט ולא יכולים להשיג במסגרת העבודה – הוא היכרות עמוקה יותר בין העבודים. לרוב יכלול יום הגיבוש סדנאות משותפות שמטרתן להעצים את חברי הקבוצה, להתגבש יחד, להכיר זה את זה טוב יותר, מתוך פתיחות ואווירה לא רשמית – ולחזור לסביבת עבודה שגרתית באופן מלוכד יותר.

2. כולם תורמים באופן שווה
אם בימים כתיקונם אנו מתנהלים במקום העבודה מתוך ידיעה ברורה מהי ההירככיה בו – ביום גיבוש האפקט הזה מצטמצם משמעותית. ביום עבודה רגיל יש מנהלים, ראשי צוותים ועובדים זוטרים, אך ביום גיבוש, במסגרת הסדנאות והפעילויות המשותפות שעושים יחד, כל אחד תורם את חלקו באופן שווה. אין מעמדות, מסגרת השכר לא משנה בכלל וכולם מתאגדים סביב מטרה אחת – ליהנות יחד ואם יש תחרות קבוצתית – אזי המטרה היא גם להגיע ליעד במשותף.

3. רענון וטעינת מצברים
כמה אפשר להגיע לעבודה בכל יום, לעשות (כמעט) את אותו הדבר, להתחיל באותה השעה, לסיים באותה השעה ובין לבין להשתתף בפגישות ארוכות, לחשוב יצירתי ולעבוד קשה? הוצאת צוות העובדים מהשגרה היא הזדמנות טובה לגוון את חיי העובד הממוצע. פנקו את העובדים שלכם על העבודה הטובה שהם עושים. מעבר לעובדה שהם יוכלו להתרענן ולצבור כוחות ביתר ימי השגרה, הם גם יוקירו לכם תודה, יהיו עובדים הרבה יותר נאמנים – ולא פחות חשוב, יגיעו לעבודה עם אנרגיות חיוביות, מתוך הבנה שיש מי שחושב עליהם ורוצה שיהיה להם טוב.

בואו ליום כיף בטחנת הרוח
בחרו את אחת מהאופציות ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.
מאשר/ת דוא"ל
תודה על פנייתכם
שלום לך,
ההודעה התקבלה במערכת.
נחזור אליכם בקרוב בשעות הפעילות של המשרד.
בברכה
צוות מתחם טחנת הרוח
השותפים שלנו
משרד העליה והקליטה
הרשות לפיתוח ירושלים
תודה שפניתם למתחם טחנת הרוח!
שעות המענה הטלפוני בימים א'-ה', בין השעות 9:00-16:00
**אין מענה לפניות חדשות בסופי שבוע וחגים**
אתם מוזמנים להשאיר הודעה במענה האנושי 02-5661441 או במייל [email protected], ונשמח לחזור אליכם במהלך שעות הפעילות
​תודה!