02-5661441

מאמרים | פינות קסומות בעיר העתיקה של ירושלים

העיר העתיקה היא אחד המקומות הכי קסומים ומיוחדים בארץ ישראל. בתוך שטח אחד קטן חיים אחד לצד השני דתות, תרבויות, אמונות ומסורות, וכולם ביחד הם שהופכים את העיר העתיקה למקום מרתק ומיוחד. כל ביקור במקום המדהים הזה הוא הזדמנות לחוויות חדשות, ולכן אספנו עבורכם כמה מהמקומות הכי קסומים ומיוחדים בעיר העתיקה.
 
עיר דוד
אי אפשר לדבר על העיר העתיקה בלי לדבר על עיר דוד, שהיא בעצם המקום שממנו הכול התחיל. האתר הארכיאולוגי המדהים הזה מחבק היסטוריה בת 3,000 שנה ומציע אפשרות לסייר בעצמכם או להצטרף לסיורים מודרכים, לשמוע על העבודה העצומה שנעשתה ועדיין נעשית כדי לחשוף כמה שיותר מן העבר, לסייר במנהרות הכותל ולחזות במופע הלילי. חובבי המים והאתגר מוזמנים לעשות את המסלול של נקבת השילוח, שהוא חוויה בפני עצמה.
 
ויה דולורוזה וכנסיית הקבר
על פי האמונה הנוצרית, "דרך הייסורים" היא המסלול האחרון שישו עבר לפני צליבתו. המסלול כולל 14 תחנות שונות, בכל אחת כנסייה או נקודת ציון חשובה אחרת, והוא מסתיים בכנסיית הקבר.
לכל תחנה יש את ההיסטוריה והסיפורים המרתקים שלה, לצד מחלוקות ופרשיות טעונות בין הזרמים השונים בנצרות. תוכלו ללכת במסלול בעצמכם ותוכלו להצטרף לסיורים מודרכים, כאשר חלק גדול מהמסלול נגיש גם לבעלי מוגבלויות שונות.
הביקור בויה דולורוזה כולל בתוכו כל כך הרבה דברים מיוחדים - ההיסטוריה, ההזדמנות להציץ אל דת ואמונה אחרת, לראות את ההבדל בין הזרמים השונים וגם להתפעל מהארכיטקטורה המיוחדת של הכנסיות.
 
השוק
בין הסמטאות הצרות והמתפתלות, שוכנות ביחד שלוש הדתות, כל אחת עם התרבות והמסורת שלה. במקום המיוחד הזה שוכנים ביחד עבר והווה, מחלוקות אך גם שכנות טובה. אנחנו חושבים שהדרך הכי טובה לחוות את החוויה הזו, היא פשוט ללכת לאיבוד בין הסמטאות, לתת לחושים שלכם להפוך למורי הדרך. לכו בעקבות הקולות, הצבעים, הריחות והטעמים. תרשו לעצמכם לדבר עם האנשים, לחוות את ירושלים מתוך נקודת המבט שלהם. זו הזדמנות לחוות גם תרבויות אחרות, לא רק של התושבים אלא גם מהצד של התיירים הרבים שמגיעים הנה מכל רחבי העולם. איפה עוד תהיה לכם הזדמנות לחוות כמעט את כל העולם בבת אחת ובמקום אחד?
 
ישיבת אש התורה
זוהי עוד הזדמנות לחוות את העיר העתיקה מנקודת מבט שונה ולא שגרתית. ישיבת אש התורה ממוקמת ברובע היהודי וצופה אל הכותל. במרכז המבקרים תוכלו לראות את הנברשת הענקית שנוצרה על ידי צ'יהולי, אמן הזכוכית הבינלאומי. מגג הבניין תוכלו לראות שוב עד כמה העיר הזו מיוחדת ומרכזת בתוכה כל כך הרבה - הכותל המערבי, הר המוריה, צריחי הכנסיות וכיפות המסגדים.
 
יותר מהכול העיר העתיקה מראה לנו עד כמה ההיסטוריה האנושית היא סבוכה ומורכבת, ומאפשרת לנו לחוות את העושר הדתי והתרבותי בצורה הכי ישירה שיש.

בואו ליום כיף בטחנת הרוח
בחרו את אחת מהאופציות ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.
מאשר/ת דוא"ל
תודה על פנייתכם
שלום לך,
ההודעה התקבלה במערכת.
נחזור אליכם בקרוב בשעות הפעילות של המשרד.
בברכה
צוות מתחם טחנת הרוח
השותפים שלנו
משרד העליה והקליטה
הרשות לפיתוח ירושלים
תודה שפניתם למתחם טחנת הרוח!
שעות המענה הטלפוני בימים א'-ה', בין השעות 9:00-16:00
**אין מענה לפניות חדשות בסופי שבוע וחגים**
אתם מוזמנים להשאיר הודעה במענה האנושי 02-5661441 או במייל [email protected], ונשמח לחזור אליכם במהלך שעות הפעילות
​תודה!