02-5661441
טחנת הרוח - מאמרים

טחנת הרוח - מאמרים

ריכזנו עבורכם טיפים, רעיונות והמלצות למימוש החוויה המושלמת בירושלים!

האטרקציות שחייבים לעשות בשנה הבאה

שנה שהסתיימה היא הזדמנות נהדרת להיזכר בכל החוויות והאירועים המיוחדים שחלפו, ולהזכיר לעצמנו שהדברים הקטנים ושוברי השגרה האלה - הם בדיוק הדברים שנותנים את הטעם לחיים. חשבנו שיהיה נחמד להציע לכם עוד כמה דברים מיוחדים ומעניינים שלא תרצו לפספס.

27-08-2023

פינות קסומות בעיר העתיקה של ירושלים

בעיר העתיקה בירושלים יש המון פינות נסתרות וקסומות שהמבקר בממוצע אינו מבחין בהם. ריכזנו בשבילכם כמה מהן כאן. 

27-08-2023

למה חשוב לעשות ימי גיבוש לעובדים?

אנחנו מבלים במקום העבודה שלנו לא מעט שעות – יתרה מכך, עבור רבים מאיתנו, מקום העבודה הפך למקום בו אנו מבלים חלק ניכר מחיינו. עצוב ככל שזה ישמע, יש לעובדה הזו גם צדדים טובים. אנחנו פוגשים אנשים חדשים, מתחזקים חברויות עם קולגות, מתקדמים בעבודה שלנו ועוד. עם זאת, ככל שהחברויות הללו משמעותיות – עבור רובנו הן חושפות רק חלקים מסוימים באישיות שלנו. ככלות הכל, אנחנו עסוקים במירוץ בלתי נפסק, חייבים להיות חרוצים, להספיק וכמובן – לעבוד, מה שלא משאיר המון מקום ליצירת חברויות משמעותיות והפיכת הזמן בו אנו גם כך נמצאים בעבודה – לזמן עם ערך מוסף, מלבד העבודה עצמה. כאן בדיוק נכנסים לתמונה ימי גיבוש לעובדים. אז מה המושג הזה מגלם בתוכו ומדוע חשוב לערוך ימי גיבוש במסגרת העבודה? הנה אינפורמציה שתסייע לכם להבין זאת.

27-08-2023

יום כיף במתחם טחנת הרוח

כאשר תכנון יום כיף עומד על הפרק, בחירת היעד הנכון היא משמעותית. בין אם אתם מעוניינים לתכנן יום גיבוש לעובדים ובין אם מדובר על יום כיף משפחתי, חברת זוזו תיירות מזמינה אתכם לסייר בירושלים וליהנות משפע של אטרקציות חווייתיות ומהנות, הכל במרחב אחד בלי להזיז את הרכב מהחניה.

27-08-2023

ההיסטוריה של טחנת הרוח בירושלים

טחנת הרוח של משה מונטיפיורי הממוקמת בשכונת משכנות שאננים, היא אחד מציוני הדרך המשמעותיים והראשונים שהוקמו מחוץ לחומות העיר העתיקה. אנחנו מזמינים אתכם לצאת איתנו למסע בעקבות ההיסטוריה של התחנה, השימושים השונים שלה במהלך השנים – עד לימינו אנו. ובסוף – יחכה לכם גם בונוס קטן!

 

מאירה נגר
27-08-2023

כיצד פועלת טחנת רוח?

​אנחנו רגילים להתייחס אליהן בתור אתרים היסטוריים ומעניינים, אך לטחנות רוח היה תפקיד חשוב מאוד בתקופות שקדמו להמצאת המנועים החשמליים.
תהיתם פעם איך הן עובדות? בואו נגלה ביחד.

27-08-2023

סיור בטחנת הקמח ההיסטורית

טחנת הרוח המפורסמת במשכנות שאננים היא אחד ממוקדי התיירות המרתקים בירושלים, אך לאחר שעברה מתיחת פנים ולאחר שהחליטה הקרן לירושלים בשיתוף עיריית ירושלים להפוך את המתחם למרכז מבקרים – הסיור בטחנת הקמח ההיסטורית הפך לפופולרי אף יותר. הצטרפו למסע מהנה במיוחד בטחנת הקמח!

27-08-2023

משה מונטיפיורי ותולדותיו

מי היה משה מונטיפיורי? היכן נולד? מה היה פועלו ומדוע אנחנו זוכרים אותו עד היום? מסע בעקבות המדינאי היהודי בעל תואר האצולה הבריטי שעסק בהצלת יהודים בכל רחבי העולם.

27-08-2023

סיפור המרכבה של מונטיפיורי

המרכבה של מונטיפיורי היא אחד מהפריטים שמאפשרים לנו לגעת בהיסטוריה, והיא עדות להתרחשויות מרתקות ותהליכים משמעותיים שעבר העם היהודי לפני כ-200 שנה באירופה ובשטחה של ארץ ישראל.

27-08-2023

הפעלת כנפיים בטחנת רוח – איך זה קורה?

יצא לכם פעם להביט בטחנת רוח פעילה? הכנפיים מסתובבות בסימטריה מדהימה, כל חלק ב"מכונה" המופלאה עובד באופן מדויק וודאי חלק תוהים – איך זה עובד? איך הכנפיים מסתובבות? מה גורם להן לנוע ואיך הן עובדות? הנה הצצה לעולמן המופלא של הכנפיים הכי חזקות (כמעט) שיש.

27-08-2023

בילוי בחינם במתחם טחנת הרוח?

האמנתם שאפשר לבלות כמה שעות בטחנת הרוח ולהנות ממבחר אטרקציות בלי לשלם שקל אחד?
מסתבר שהמתחם החדש הוא המקום הכי אטרקטיבי בירושלים לבילוי חינמי

27-08-2023

יתרונות של סיור מודרך במקום מורכב כמו ירושלים

ירושלים היא עיר מלאת קסם והיסטוריה, המציעה מגוון רחב של אטרקציות ומסלולי טיול. ביקור חפוז או חופשה של כמה ימים, לבד או בקבוצה, ביקור בירושלים הוא תמיד חוויתי ומרתק. המורכבות של העיר הזו יוצרת שילוב מיוחד בין עיר ישראלית לכל דבר ועניין, לבין עיר שמרגישה קצת כמו חוץ לארץ, או לפחות כמו תרבות שונה לחלוטין. דווקא בעיר מסובכת כזו אנחנו ממליצים להצטייד במורה דרך או להצטרף לקבוצה, כדי לחוות את ירושלים בצורה אחרת לגמרי.

27-08-2023

מה עושים בסדנאות יין?

האם אי פעם תהיתם מה עושים בסדנת יין? האם זה מתאים לכולם? מה עושים עם הילדים?
אנחנו כאן לענות על כל השאלות האלה!

27-08-2023
בואו ליום כיף בטחנת הרוח
בחרו את אחת מהאופציות ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.
מאשר/ת דוא"ל
תודה על פנייתכם
שלום לך,
ההודעה התקבלה במערכת.
נחזור אליכם בקרוב בשעות הפעילות של המשרד.
בברכה
צוות מתחם טחנת הרוח
השותפים שלנו
משרד העליה והקליטה
הרשות לפיתוח ירושלים
תודה שפניתם למתחם טחנת הרוח!
שעות המענה הטלפוני בימים א'-ה', בין השעות 9:00-16:00
**אין מענה לפניות חדשות בסופי שבוע וחגים**
אתם מוזמנים להשאיר הודעה במענה האנושי 02-5661441 או במייל [email protected], ונשמח לחזור אליכם במהלך שעות הפעילות
​תודה!